עוד אפשרויות

Google translateGoogle translate
RSSמאמרים וחדשות RSS
קישור לעמוד זהLinkback
גרסא להדפסהגרסא להדפסה
del.icio.usשמירה ב del.icio.us
DIGGהמלצה ב-DIGG

מאמרים מהקבוצה

IFA 2013 GPC: חזון הבית הדיגיטלי של B/S/H

מאת: אורי לרנר
23/04/2013 - 11:50



 
 
 

הקדמה 

B/S/H, ראשי תיבות של Bosch Siemens home appliances, היא חברה שאין ממש צורך להכיר. לרוב הצרכנים, שני השמות הנ"ל מתקשרים מיידית למוצרי חשמל לבנים - מכונות כביסה, מקררים, מייבשי כלים וכו', וכמובן (בכל הנוגע לבוש) גם לתחום כלי העבודה הביתיים, גינון וכו'.
למעשה - אם ישאלו אדם מהרחוב מה בוש או סימנס מייצרים, סביר להניח שרובם המוחלט של הנשאלים ידעו לענות (בשונה למשל מחברות כגון Sonus Faber או Cabasse, או אפילו Loewe).

 

במסיבת העיתונאים שנערכה בסוף השבוע האחרון, הציגה Dr. Claudia Happ, מנהלת תחום הפיתוח למוצרים לבנים בקבוצת B/S/H בגרמניה, את התפיסה על פיה פועלת החברה היום במעבר לעולם דיגיטלי ומחובר. 
היום, כפי שכולנו יודעים, כמעט כל אחד מחזיק טלפון סלולרי ככלל ו/או סמארטפון בפרט. תופעה זו הודגמה יפה בצילום שנערך בעת הבחירות לאפיפיור, בשנת 2005 לעומת 2013:

בעקבות המצב החדש, החברה מתמקדת בצרכים של הצרכנים והמשתמשים שלהם - לא רק איכות המוצר אלא היישומים הנגישים והקלים לשימוש. בסקרים שנערכו לאחרונה, נמצא כי החדירה של סמארטפונים וטאבלטים בגרמניה אדירה - השימוש הממוצע בבמכשירים ניידים מודגם למשל בכך שבממוצע, במשך 24 שעות, נמצא כי ישנם 4.4 מיליון משתמשים באחד מהשניים, בגרמניה בלבד.

בהקשר זה, אחד המחקרים שנעשו ע"י החברה בחודש מרץ 2013 (באצעות סקר אונליין דרך אתרי מדיה גרמניים מרכזיים) הראה ש- 60% מהצרכנים מחפשים את החיבוריות (מעדיפים מוצר עם connectivity על מוצר ללא קישוריות). נתון זה מתקשר בעיקר לשליטה ובקרה מרחוק על המוצר ולשיפור נוחות השימוש, אולם נמצא שהוא גם בעל חשיבות בהקשר ליעילות אנרגטית, כפי שאסביר בהמשך.

בתחום זה, קבוצת BSH בחרה בשני אפיקים נפרדים, אחד עבור כל מותג:

My Bosch 

בבסיס הרעיון עומד יישום מקיף, המשרת את כל צרכי הלקוח. כרגע הממשק כבר זמין וקיים באתר החברה (בגרמניה בלבד), אולם בהמשך צפויה אפליקציה ייעודית (למכשירים מבוססי iOS ואנדרואיד).
היישום כולל מספר מרכיבים:

 

  • כתחליף למדריך המשתמש המצורף לכל מכשיר (לרוב כחוברת עבה ולא מאוד נוחה לשימוש), כל המידע הדרוש למשתמש זמין דרך הרשת, ישירות לסמארטפון / טאבלט / מחשב ביתי. סרטים, דרך האתר ניתן לצפות בתמונות, הסברים על הטכנולוגיה מאחורי תכונות מסוימות, קישורים למידע נוסף, כמובן פירוט תכניות ההפעלה ועוד. 
  • אותו השירות כולל סורק, המצלם את תגית הוראות הכביסה על הבגד והיישום ממליץ ישירות על תכנית מתאימה (במקום לנסות ולהבין לבד את הסימנים). בשונה מיישומים דומים, אין צורך בהדפסת ברקוד ייעודי על תג הבגד, אלא התוכנה משתמשת בסימונים הבינלאומיים המקובלים. באופן זה, ניתן לאחד מוצרים שונים בהתאם לתכנית המומלצת (כאשר התוכנה תסייע בהתאמת דוגמאות שונות), ולא לנסות ולהתאים עצמאית תכנית לאסופת בגדים מגוונת. 
  • הייעוד האחרון של היישום הוא תמיכה - דרך התוכנה ניתן ליצור קשר עם מרכז השירות, לקבל תמיכה ואף לתאם שירות תיקונים (כולל תיעוד שיחות וקביעת תאריך להגעת טכנאי, באמצעות לוח שנה המובנה במערכת).

תאריך ההשקה המיועד הינו תערוכת IFA, בחודש ספטמבר, כאשר ההשקה הראשונית הינה בגרמניה, ולאחר מכן בשאר אירופה ומדינות בהן משווקים המוצרים.

 

Siemens Connectivity lifestyle solution 

תחת מותג סימנס, מתמקדים בעתיד המחובר - שו"ב (שליטה ובקרה) מלאים על המכשירים החשמליים בבית.
האפליקציה הייעודית מתקשרת עם המכשירים הלבנים, ומאפשרת לקבל ולהעביר מידע בין הצרכן למכשיר.

כמה דוגמאות:

 

  • בדלת המקרר מובנית מצלמה, המאפשרת לסקור את התכולה הפנימית שלו, ולראות אילו מוצרים ישנם שם. כך, אם מבקרים בסופרמרקט בדרך הביתה מהעבודה, אפשר לראות מה חסר כבר שאנחנו שם, ולא להגיע ואז להבין ששכחנו את החלב...
  • התוכנה לא מסיימת בזה - היא יודעת לזהות את המוצרים הזמינים, ולהציע (על סמך התכולה) מתכונים לארוחת ערב. לאחר בחירת מתכון, התוכנה יודעת לייצר רשימת קניות, על פי החוסרים (בהתאם למוצרים שישנם במקרר).
  • חזרתם מהקניות, התחלתם להכין את האוכל (על סמך המתכון שנמצא מולכם)? כשתגיעו לשלב המתאים - התוכנה תפעיל את תנור האפייה (המחובר אף הוא לרשת), ותכוון אותו בדיוק להגדרות הדרושות למתכון הנבחר (טמפ', גופי חימום וכו'). לצרכן נשאר רק לערבב את הרכיבים...
  • מכונת כביסה - בנוסף לזיהוי הבגדים ובחירת התכנית, מכונות הכביסה והמייבשים מסדרה זו יתקשרו עם ההתקן הנייד, באופן בו ניתן יהיה להפעילם מרחוק, ידנית או אוטומטית. הפעלה אוטומטית יכולה להביא לחסכון אנרגטי (הפעלה בשעה בה עלות החשמל נמוכה יותר, מחוץ לשעות העומס), או לעזור בתכנון (במידה ותולים את הכביסה לייבוש למשל, אפשר להפעיל את המכונה כך שתסיים בדיוק כשמגיעים הביתה מהעבודה).


בדומה ליישום תחת מותג Bosch, קריאות תיקון נעשות דרך התוכנה, ויותר מזה - הטכנאי יכול לבצע בדיקות מרחוק למכשירים ולעיתים אף לתקן שגיאות ללא ביקור כלל (במידה ודרוש אתחול לסוגיו).
נראה שהדבר היחיד שחסר הוא הרובוט, שיעשה את פעולות התיווך (העברת בגדים ממכונת כביסה למייבש, או מהמקרר לתנור). לשאלה מהקהל ע"י אחד העיתונאים התשובה מנציגת החברה הייתה - "אנחנו עובדים על זה"...

בתערוכת IFA עצמה, יושקו השירותים הנ"ל וכמובן, יוצעו מוצרים חדשים אשר פועלים במסגרת הגישה ה"מחוברת".

 

 

 


לדיון בנושא: IFA 2013 GPC: חזון הבית הדיגיטלי של B/S/H



עוד מ: uriler
תגיות


דרגת קושי: 1
דירוג הכתבה

דירוג ממוצע:

5.0

בהקשר זה

 עוד על בשיתוף עם HTHome


המאמר הפופולרי ביותר בתחום בשיתוף עם HTHome:
מטען USB לקיר של חברת וויסבורד
תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht